Vad fort allting går

Jag tyckte att det nyss var fredag och nu är det söndag kväll. Hela helgen har bara svichat förbi utan att vi gjort särskilt mycket.

Igår var vi på husvisning. Vad besviken jag blev! Stallet var helt perfekt men huset var ju alldeles för litet. Det fanns bara ett riktigt sovrum, de andra fick det ju inte plats med några grejor i. Nedervåningen var helt ok, men uppe var det först en hall, sedan kom man in till ett litet rum, innanför det var det en alkov och en stege upp till ett sovloft, sedan in i ett sovrum men det var det enda sovrummet. Helkonstig planlösning. Synd!

Det kommer väl fler hus att titta på. Vi får fortsätta tills vi hittar drömhuset. Det är ju roligt att gå på husvisningar iallafall.

Harry åkte hem i fredags. Både han och Elvis var nog helt slut efter att ha busat i drygt ett dygn. Det är tur att de har varandra.

Jag har ridit både lördag och söndag morgon. I går kom Anna ut och red Gina så då red vi lilla rundan två varv. Sedan var det uppvisning på flygfältet. Vuxna karlar som lekte med modellflygplan. Barnen var och tittade och hade roligt iallafall.

Imorse tog jag och Antonia med oss fika och red på långtur upp till åstjärnarna. Riktigt mysigt hade både vi och hästarna. Vi var ute i nästan tre timmar. Det blev mest skritt men Early fick jobba med formen hela tiden. Han har blivit riktigt duktig. Vi red förbi de riktigt läskiga kossorna både på dit och hemvägen. Antonia skrattade åt Early som fnyste och hoppade fram och skakade med benen åt alla möjliga håll. Han var beredd att fly åt alla håll om kossorna kom närmare. Att han inte lär sig någon gång. Han är lika skräckslagen varje gång.

Nu ska jag gå och sova. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0