Soligt väder

Vilket väder det har varit idag. Redan imorse var det varmt. Jag var i stallet vid sju-tiden i morse. Hade utsläppet. Försökte få med mig Elvis men han ville inte kliva upp. Han är ju jätteseg på morgonen. Om man inte måste ut med honom så brukar han få fortsätta att sova. Anna kom till stallet för hon skulle rida Gina. Det gick bra. Man kan inte tro att hon är 26 år den damen heller. Full fart och fin i kroppen är hon. Otroligt vacker häst. Hon tycker att det är så roligt att komma ut på tur så hon blir alldeles till sig.

När jag hade hjälpt Anna så red jag Early på en långtur efter järnvägen. I t-skirt! Underbart väder. Han var alldeles svettig när vi kom hem så jag duschade av honom. Han tackade genom att lägga si på det lerigaste stället i hela hagen. Nu är han lerinpackad hela han.

P-O och Johan kom till stallet och skottade skit. Vi skulle ha till växthuset och Johans pappa ville också ha till deras växthus. Nu blev vi av med lite från hagen iallafall.

Kaninisen fick komma ut en liten stund idag. Det tyckte hon var jätteskönt. Hon ville inte komma in. Elvis var så varm så han fick duscha ute. Han bara stog och njöt. Vi har varit ute hela dagen. Nu är jag jättetrött. Blir en tidig kväll idag. Jag jobbar imorgon så då måste jag vara pigg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0