Tidigare blogginlägg från ridtravarbloggen

Lägger in från min tidigare blogg.

En svart dag

Den 14/2 ska ju vara en bra dag. Alla ska vara glada, men ibland blir det inte som man tänkt sig.

Dagen började bra. Fint väder, solen sken och jag och Antonia red ut på en långtur. Det var helt underbart och vi sa att en sån här dag är det så roligt att ha häst. Vi var ute i nästan tre timmar. På hemvägen red vi förbi hagarna och Ozzy och Isak stog och åt hö i lugn och ro. Livet var verkligen på topp. När vi släppt ut hästarna igen i hagen gick jag upp på loftet för att hämta Earlys hö. Jag hann bara upp dit så hör jag Antonia skrika. Jag fattade på en gång att något hade hänt, så jag rusade ner för trappan och ser Isak ligga ner på sidan och Antonia skriker att han inte kan kliva upp. Ozzy och Isak hade sprungit rakt igenom stängslet och Isak gick omkull. Ozzy fortsatte springa och Isak häver sig upp. Då ser vi, höger fram var helt av och bara dinglade. Isak fortsatte och sprang efter Ozzy på tre ben med det fjärde svängandes. Till slut fick vi tag på dem och jag och en tjej som heter Nathalie stog kvar med Isak och höll honom lugn och matade honom med godsaker. Vi förstog att det bara fanns en sak att göra. Antonia och Marlene försökte ringa Isaks ägare men hon svarade inte så vi fick tag på hennes kille som jobbar med travhästar, så han kom efter en liten stund. Stallägarna kom ut dem också och stog där med oss. En timme efter att det hänt kom en som avlivade Isak.

Tänk att en dag som börjat så bra kan sluta i sådan tragedi. Jag lider med Anna-Karin som har förlorat sin kompis. Det känns inte så roligt att åka till stallet längre utan jag åker dit mest bara för att jag måste.

Igår så kom Anna-Karin dit och vi pratade en stund. Jag berättade att Isak var alldeles lugn hela tiden och att han fått god mat hela tiden och det tyckte hon kändes bra.

Jag tror att det är det värsta jag varit med om. Det var så jädra onödigt. Isak hade broddar och snösulor och ändå händer detta. Man skulle vilja linda in varenda häst i bomull men det går ju inte.

R.I.P Isak Tim. Vi saknar dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0