Måndag

Ja då var det måndag igen. Oskar och Emil har sportlov den här veckan så i morse tog vi sovmorgon. Jag börjar ju inte jobba förrän 10 så jag tänkte sova till 8 iallafall. Vaknade av mig själv och tittade på klockan, 6.35. När man för än gång skull får sova så kan man inte. Typiskt! Låg kvar i sängen en stund till på ren tjurighet.

Igår hade vi en riktig superdag. Först var jag i stallet och red. Kom hem vid 12. Då packade vi ihop lite matsäck och for bort till sandtaget i Å. Där åkte hela familjen pulka. Fort gick det men kul var det. Elvis sprang upp och ner för backen så han var helt slut när vi kom hem. En riktig familjedag blev det.

Idag jobbade jag på förmiddagen. Vi håller på och ändrar om hela butiken så det är mycket och göra. Oskar och Emil var hemma själv. Det gick jättebra. De hade varit ute en stund och lekt på kullen. Elvis var hos brollan och lekta hela dagen. Jag tror Eva hade hotat honom med att han inte skulle få leka med Harry någe mer om han rymde. Han brukar hoppa över staketet när han är hos dem, men idag höll han sig på insidan. Elvis är dötrött nu. Han orkar inte ens gå efter mig utan ligger kvar på samma ställe hela tiden.

Jag gjorde stallet efter middagen och var ute på en liten ridtur. Blev bara skritt för jag orkade inte bråka med Early om farten idag. Ibland är han så laddad så när vi ska galoppera så exploderar han. Det blir lätt närkontakt med backen om han sätter igång och bockar och jag glömde ta på mig säkerhetsvästen. Imorgon ska han få en riktig genomkörare. Linnea ska på dagis och pojkarna ska till P-O:s moster, Eva. De skulle ut på stan en sväng. Skulle väl tro att de kommer hem med en massa grejor. Det brukar bli så när de går med henne på stan.

Nu ska jag se på CSI och sedan gå och lägga mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0