Slut på kursen

Igår var det sista gången på kursen med Elvis. Det har gått så fort men vi skulle ju ha behövt minst åtta gånger till. Nu är det bara att fortsätta träna så att det inte försvinner. Det gick bra igår iallafall. Vi kunde till och med gå dit Suzanne sa att vi skulle gå. Helt otroligt! Elvis var verkligen duktig.

Innan vi skulle på kurs så var hovslagaren till Early. Nu har han både fina fötter och fina tänder. Han hade hemska hakar igen så nu får jag verkligen hålla koll på hur han är så att han inte går och nyper fast bettet igen. Var ut och red igår kväll och Early var alldeles mjuk och samarbetsvillig igen. Han kände nog att det inte gjorde ont i munnen längre. Jag och Kicki red på andra sidan järnvägen. Jätte härlig tur men när vi skulle rida hem fick vi stå 45 minuter och vänta på att ett tåg skulle flytta på sig. Tydligen har de en mötesplats där precis på övergången. Bommarna var nedfällda och det plingade men Early och Magi stog helt oberörda trots ljudet.

Imorse red jag också med Kicki fast i bomskogen. Var riktigt roligt. De blir så busiga när vi är där. Vet inte varför. Kan ju bero lite på galopperna. Var klar med stallet vid 11. Skönt för jag började jobba kl 14. Nu är jag helt slut. Jag tror att alla skulle handla idag. Det var kaos i butiken.

Nu ska jag lägga barnen och krypa ner i soffan och mysa med P-O. Criminal minds börjar ju snart.

Kommentarer
Postat av: Eva

Visst är det synd att det är slut på kursen?

Vad ska vi göra på onsdagarna nu då?

Och fikat?

Det blir tomt!

Trevlig påsk önskar fam Åsell

2009-04-10 @ 16:02:50
URL: http://evaochharry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0