Lång dag idag

Hela helgen har bara svichat förbi och jag är helt slut nu. Tur att jag inte börjar jobba förrän kl 14. Då kan jag ju ta det lite lugnt på förmiddagen iallafall.

Igår var det kalas hela dagen. Tuva fyllde 7 år. Stortjej! Sedan blev vi kvar och åt middag när vi ändå var i kovland. P-O och Stefan kockade tacos. Riktigt gott. Sedan fyllde de en hästtransport med hö som jag köpt från Ingemar, brorsans granne. Nu har jag hö så att det räcker fram till sommaren hoppas jag. Vi kom väl hem vid tio.

När barnen hade lagt sig såg vi Marley & me. Sorglig film. Klockan blev alldeles för mycket innan vi somnade. 

Imorse hade jag utsläppet av hästarna så det var bara att kliva upp när klockan ringde. Kom väl hem vid 7.30 och åt frukost för att sedan åka tillbaka till stallet och bära upp allt hö. Klockan tolv så skulle jag och Karina vara i ridhuset för träning med Kerstin så Jag blev kvar i stallet när P-O for hem. Träningen gick bra. Det är så roligt när man känner att det ger resultat. Mycket går ju ut på att göra hästarna så mjuka som möjligt. Idag fick vi träna sjänkelvikningar i trav utefter hela långsidorna. Early tycker att det är jättejobbigt men roligt. Måste bara lära mig att hålla in bogarna som han vill skjuta ut hela tiden. Kerstin är så bra just för att hon anpassar allt efter nivån som man befinner sig just nu på. Funkar inte ett sätt att utföra övningen på så försökar hon hitta lösningar på det. Vi kämpar fortfarande med högergaloppen men det är så nära att funka nu så det är bara att kämpa på. 

Efter träningen for jag hem en stund för att åka tillbaka några timmar senare och ta in alla hästar. Känns som att det blev lite mycket denna helg så nu ska jag lägga mig i soffan och titta på film och sova.
Min rygg håller på att gå av känns det som. Att jag aldrig lär mig. Allt ska göras samtidigt! Sedan blir jag helt slut, men någongång kanske jag ska lära mig ta det lugnt. Kanske!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0