Äntligen

Vi har varit utan telefon sedan i måndags, men nu fungerar det igen. Det är så himla tråkigt när det inte fungerar. Det har gått att ringa ibland men inte ringa hit. Ibland har det ringt men när vi svarat har det brytits.

Det har väl inte hänt så mycket på sistone heller. Jag är fortfarande trött men det ger sig nog. Vi hade stallmöte i söndags för att fördela passen. Det gick väl bra men på måndag flyttar Kicki och Magi så då blir vi bara fyra kvar. Det blir ganska många pass per vecka men det tar bara tjugo minuter att släppa ut eller in nu så det är väl inte så betungande.

Early fick en knäpp igår. Det var en vattenpöl på vägen i bomskogen och då tvärnitade han för vatten är ju farligt. När jag drev på honom blev det hjärnsläpp och han hoppade rätt in i skogen rakt in i en stor tall med sitt huvud. Fattar inte vad han tänkte med. Sedan skulle han inte kliva ut ur skogen heller för vatten är ju farligt. Till slut gick han iallafall men vi skulle ju över vattenpölen på hemvägen också. Då tvärnitade han och sedan hoppade han rätt upp i luften och landade i vattenpölen. När man hopper ner i en vattenpöl så skvätter det ju ganska mycket och då måste man ju bli livrädd och hoppa jämfota därifrån. Jag var inte på humör för sånt igår så han fick heta en massa fula saker, men ibland undrar man ju vad som försigår i huvudet på honom. Han är inte smart iallafall.

Nu börjar jag jobba snart och ikväll får vi främmande av Stefan och Veronika med barn. Vi ska grilla. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0